Let's hit the road again!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu Let's hit the road again!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu

Let's hit the road again!!

Door: Erik Smeets

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 Maart 2015 | Australië, Sydney

En alweer is er een maand om. Het blijft me verbazen hoe snel de tijd hier gaat. Voor alsnog bevalt het me prima hier in Australië. Natuurlijk zijn er die momenten dat je gedachte afdwaalt of je de kleine dingentjes mist zoals lekker vers brood van de bakker, lekker racen door het bos op mijn mountainbike of gewoon gezellig met de familie aan tafel zitten. Ik denk dat deze momenten er gewoon bij horen als je op avontuur bent aan de andere kant van de wereld en vind het ook helemaal niet erg om zo even met mijn gedachte af te dwalen.

De afgelopen weken ben ik erg druk geweest met werken zowel in Chowder bay als Gerringong. Zo had ik van Dinsdag 24 tot en met vrijdag 27 februari mijn eerste programma als Groupleader op de planning staan in Gerringong. Dinsdag heel de dag bezig geweest met het voorbereiden van het programma en het verkennen van alle plekken waar we tijdens dit programma activiteiten zouden hebben. Woensdag vroeg op want was het dan eindelijk zo ver eerste kamp als Groupleader ging beginnen moet zeggen dat ik wel uit keek naar wat verandering en een nieuwe uitdaging na al die dagen als Lodge manager.
Om 7.30 stond ik klaar om te gaan met al mijn spullen bij het kantoor. Na nog een laatste breefing en spullen gepakt te hebben zou ik als laatste vertrekken rond 09.30 samen met Lauren(andere Groupleader) vanaf het kantoor richting seven miles beach voor een dag surfen en strand activiteiten. Dag zou echter anders gaan dan gepland want vanwege een aankomende heftige onweersbui zouden we beginnen vanaf de slaap locatie. Rond 10 uur ontving ik mijn groep die uit de bus kwam gerend met nog geen enkel idee wat plan B C of D was aangezien plan A niet door ging. Agja eerst maar eens 20 meisjes van jaar 7 MLC School(13 jaar oud) ontvangen en kijken of ik compleet ben. Ondertussen kreeg ik te horen dat ik pas na de lunch zou vertrekken richting het strand en dat ik mijn groep voor minimaal 2 uur bezig moest zien te houden. Daar stond ik dan met 20 over actieve meiden en een leraar die haar eerste kop koffie van de dag nog niet gehad had in een zaal waar nog 7 andere groepen in precies het zelfde schuitje waren beland. Gelukkig ken ik ondertussen door al dat werken in de buitensport al een aardig pakketje spelletjes dus na de eerste kennismaking stond ik met mijn groep al gauw de gekste spelletjes te doen uit het grote boek van erik of spelletjes die ze zelf kende. Even na de lunch stapte we in de bus klaar voor een geweldige surf sessie want na al die regen was de zon weer terug en het beloofde nog een mooie middag te worden. Later die middag terug gekomen op de slaap locatie en na het eten moe maar voldaan in mijn bed gekropen. De volgende dag vroeg op en na het ontbijt vertrokken we om in de ochtend de minnamurra river(Betekent veel vis in aboriginal) te verkennen per kajak. We vertrokken waar de rivier de oceaan treft en zijn ongeveer 1500m stroom opwaarts gepeddeld. Onderweg hebben verschillende spelletjes gedaan en vooral een hoop plezier gehad. Het gave van deze dag was dat je zowel het begin als eindpunt van een rivier kon zien want in de middag stond namelijk de rainforest walk op de planning met een klim naar de waterval wat gezien word als de start van deze rivier. Aan het eind van de middag terug op de slaaplocatie. Deze nacht zouden we niet in kamers maar in tenten slapen. Na de meiden uitgelegd te hebben wat de bedoeling was en nog een aantal extra tenten opgezet te hebben, avond te hebben gegeten en een hoop op spinnen lijkende grassprietjes en takjes verwijderd te hebben zelf ook maar eens mijn slaapzak opgezocht. De laatste dag stond Kiama harbour walk op het programma met als hoogte punt de Blowhole van Kiama waar zee water wel 20m de lucht in kan spuiten als de zee krachtig genoeg is en een Aboriginal culturele sessie om de dag af te sluiten. Helaas was de zee die ochtend erg rustig waardoor de blowhole naast dat het een soort van zucht geluid maakte niet werkte maar de culturele sessie was wel erg interessant. Goed om te zien dat de Aboriginal cultuur meer en meer erkent word en deze ook langzaam opgenomen word in het school programma. Na de culturele sessie mijn eerste groep uit gezwaaid en alles op kantoor opgeruimd.

Het weekend heb ik bij Christine in haar geweldige huis in gerringong door gebracht en bestond voornamelijk uit surfen, relaxen en nog eens heerlijk surfen. Onder andere gesurfd op seven miles beach, poging op werri beach( na 15 min uit het water na haaien alarm van andere surfers en op bombo. Moet zeggen dat het me steeds beter afgaat maar het me nog wel flink tegen valt ziet er namelijk makkelijker uit dan het is. Christine had ook nog een leuke verassing voor me ze had namelijk een heuse peperkoek gevonden in een van haar eet lades die nog over was van vorig jaar toen joep bij haar in huis woonde tijdens zijn stage. De peperkoek was nog dicht maar wel oud waardoor die wat droogjes was en niet zo sterk smaakte maar des al niet te min lekker op gesmikkeld en aan nog wat andere in huis laten proeven. Ondertussen is het hier volgends de meteorologische kalender herfst geworden. Moet zeggen dat ik er naast dat de nachten wat kouder zijn en er wat meer grijze dagen zijn niet veel van merk. Ik sta namelijk nog net zo gauw te zweten als de zon door de wolken komt. Want de temperaturen halen dan nog net zo gemakkelijk de 25 of zelfs de 30. Ik ben benieuwd hoe dit later dit jaar gaat worden en wat het verschil gaat zijn als ik verder zuid ga.

Na het weekend stond mijn volgende kamp op het programma wat precies het zelfde zou zijn alleen een andere school. Beide programma’s waren meisjes scholen jaar 7 maar je kon toch wel echt duidelijk het verschil zien/merken vanuit welk deel van Sydney ze kwamen. Na dit programma terug gereisd richting Sydney want de week erna had ik weer een programma in Chowder bay onder andere als kajak instructeur. Na dit programma weer terug gereisd naar Gerringong voor een paar dagen werk op kantoor in Gerringong en nu ben ik weer terug in Chowder bay voor mijn voorlopig laatste programma als lodge manager.

Volgende week heb ik mijn voorlopig laatste programma als Group leader in Gerringong en volgend weekend stap ik in de auto en rij ik verder richting het zuiden. Aan de ene kant kijk ik er echt naar uit om Australië verder te ontdekken maar aan de andere kant begon ik hier net een soort van ritme te vinden. Mijn eerste stop zal Jindabyne zijn op de grens van NSW en Victoria waar ik een 5 daagse wildernis first aid cursus zal volgen. Hierna zal ik via een omweg naar Melbourne rijden om daar op 7 april de ferry te nemen richting Tasmanië voor mijn volgende avontuur namelijk een 9 daagse Trektocht door een van de laatste echte wildernissen van Australië. Ik ga hier namelijk de South coast track lopen. Deze trektocht start vanaf Hobart waarna ik per vliegtuig met de groep zal worden gedropt in melaleuca een plaatsje aan de west kust waar onze 9 daagse tocht van ongeveer 100km door de wildernis terug naar de bewoonde wereld zal beginnen. Wat er na deze tocht op de planning staat zal ik onderweg ontdekken maar ik zal 23 juni in ieder geval beginnen als Ski instructeur in Ski resort Mt.Buller.

  • 20 Maart 2015 - 14:48

    Charlotte:

    He Erik,
    Weer een mooie update van je weken in Australie. Leuk om te lezen. Blijf zo beter op de hoogte van wat je doet, dan als je in NL bent. Haha...
    Hier alles zijn gangetje. Lars en Milou druk met school, Michel nog altijd druk met vinden van werk en ik druk met het mijne. Lente komt er eindelijk weer aan dus we gaan weer eens naar buiten!
    groetjes van ons allen!

  • 20 Maart 2015 - 18:00

    Diana, Frank En De Rest:

    Hoi Erik,

    Leuk om weer een bericht van je te lezen. Fijn dat het zo goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt.
    Ach, die momenten dat je aan dingen van thuis denkt zijn inderdaad niet slecht. Misschien waardeer je het wat meer nu je 'in den vreemde' bent.
    Wij wensen je weer een heel plezierige tijd! Tot de volgende keer.

    Frank, Diana en de rest.

  • 21 Maart 2015 - 15:53

    Brigitte:

    Hallo Erik
    wederom leuk om over je avontuur te lezen. Een goed teken dat de tijd vliegt, dat betekent dat je het naar je zin hebt!! Geniet en zorg goed voor jezelf.
    Groet, Brigitte

  • 23 Maart 2015 - 20:56

    Raoul:

    Mooi verhaal Erik ! Ook goed te lezen dat je een hele klas meiden groep 7 onder de duim hebt :)
    Overigens mede aangestoken door jou eerdere filmpje gaan we met zijn 5-en deze zomer naar Thailand ! Take care
    Groetjes van de Gabbers !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 24 Nov. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 9416

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 20 Januari 2016

Backpacken in Nieuw Zeeland

01 Januari 2016 - 01 Januari 2016

Australië jaar 2

12 December 2014 - 12 December 2015

Backpacken in Australië

02 December 2014 - 11 December 2014

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: