New Zealand and the first month in Australia - Reisverslag uit Moss Vale, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu New Zealand and the first month in Australia - Reisverslag uit Moss Vale, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu

New Zealand and the first month in Australia

Door: Erik Smeets

Blijf op de hoogte en volg Erik

13 Februari 2016 | Australië, Moss Vale

Het is alweer een hele tijd geleden sinds mijn laatste verslag. Waar ik toen nog volop aan het genieten was in Nieuw Zeeland ben ik nu alweer ruim 1 maand in Australië. Hoog tijd voor een nieuw verslag al zeg ik het zelf. We zullen maar beginnen met een samenvatting van wat ik na mijn laatste verslag nog allemaal beleeft heb in Nieuw Zeeland.

Vanuit Queenstown ben ik samen met Leon een backpacker uit Duitsland aan een road trip begonnen. Samen hebben we in 8 dagen een heel aantal gezellige kilometers gemaakt. We zijn namelijk vanuit Queenstown via Dunedin naar het zuidelijkste puntje van het zuid eiland gereden, vanuit hier zijn we via de west kust naar picton gereden waar we beide op 21 December de ferry naar Wellington hebben genomen waar we na ruim 1500 kilometer weer ieder onze eigen weg zijn gegaan. Onderweg hebben we onder andere Curio bay, de gletsjer’s en de pancake rocks bezocht en volop genoten van het prachtige continu veranderende landschap.
Na te zijn overgestoken naar van het zuid naar het noord eiland stond er in wellington een huur auto op mij te wachten. Hiervan heb ik in de twee weken die ik nog had in Nieuw Zeeland optimaal gebruik gemaakt. Vanuit wellington ben ik naar New Plymouth gereden waar ik 2 dagen heb door gebracht met Rebecca en Martainn twee vrienden van mijn Africa trip in 2014. Hierna ben ik naar Tongario national park gereden waar ik de Tongario Cirquit een track rondom Mt.Ngauruhoe beter bekend als Mt.Doom uit lord of the rings heb gelopen. Dit was nog een behoorlijke push want waar de meeste lopers het in 3 tot 4 dagen doen heb ik het hele cirquit inclusief verschillende side tracks(+/-50km) door tijd gebrek gelopen in 2 dagen. Tijdens het lopen heb ik me wel eens afgevraagd waar ik nou mee bezig was maar achteraf was het de bloedblaar en spierpijn meer dan waard want wat was het een ongelofelijk uniek stukje natuur. Hierna door gereden naar Rotorua waar ik verschillende thermische activiteiten al hobbelend van de spierpijn heb bezichtigd. Na Rotorua ben ik via de Coromandel waar ik onder andere cathedral cave en hot water beach heb bezocht naar Hobbiton gereden. Ondanks dat het super toeristisch is was het ontzettend gaaf om rond te lopen over een oude film set en allerlei weetjes verteld te krijgen over de films. Na hobbiton bezocht te hebben ben ik via een redelijk grote omweg in 2 dagen naar Auckland gereden waar ik mijn Nieuw Zeeland trip en 2015 al feestend heb afgesloten.

Op 1 Januari 2016 ben ik vanuit Auckland terug naar Australië gevlogen. Dit was veel eerder dan eerder gepland maar door verschillende omstandigheden en een aanbod van een nieuw baan die ik niet kon afslaan omdat het zoveel kansen bied was het een goede keus. Sinds 1 januari ben ik namelijk werkzaam bij The Outdoor Education Group een van Australië’s grootste buitensport bedrijven als Group Leader. Ik zal voornamelijk werken in de staat New South wales vanuit Moss Vale. Voordat ik mijn eerste programma mocht draaien moest ik eerst allerlei trainingen volgen die de hele maand Januari in beslag namen. Deze trainingen waren onder andere een 7 daagse wilderness first aid cursus, driver training, hoogte parcours, Mountainbike, abseilen en nog veel meer. Waar training iets was wat ik afgelopen jaar heb gemist was dit als je het mij vraagt wel iets te veel van het goede. Maar we hebben het overleefd en afgelopen week heb ik mijn eerste programma als assistent group leader gedraaid in Billoela een Bush property in Belangalo state forrest. Een behoorlijk intensieve maar super leerzame week met 14 year 7 kids van een school uit Canberra. Maandag ga ik er weer zelf op uit voor 5 dagen dit keer met groep van een school uit Sydney. Tussen de verschillende programma’s die ik de komende twee maanden heb zal ik uitrusten en op avontuur gaan in en rondom Moss Vale. In Moss vale huur ik een kamer bij een vrouw van ruim 80. Niet iets wat zo bij mij opkwam maar tot nu toe bevalt het prima.

Ik kan nog pagina’s vol schrijven over de afgelopen twee maanden maar ik hoop dat dit in het kort een overzicht geeft van wat ik zoal heb beleefd. Dit was hem alweer voor nu en tot de volgende keer maar weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Moss Vale

Erik

Actief sinds 24 Nov. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 9419

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 20 Januari 2016

Backpacken in Nieuw Zeeland

01 Januari 2016 - 01 Januari 2016

Australië jaar 2

12 December 2014 - 12 December 2015

Backpacken in Australië

02 December 2014 - 11 December 2014

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: