six months away from home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu six months away from home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu

six months away from home

Door: Erik Smeets

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Juni 2015 | Australië, Melbourne

Het is ondertussen al weer meer dan 6 maanden geleden dat ik Nederlandse bodem verruilde voor het ruime sop. Een mijlpaal zoals je het zou kunnen noemen. Als ik nu terug kijk op waar ik 6 maanden geleden stond en waar ik nu ben niet alleen als persoon maar ook op aarde(ben nu eenmaal ‘down under’) kan ik er alleen maar tevreden op terug kijken met wat ik tot nu toe bereikt heb en zou ik zo weer opnieuw aan deze reis beginnen.

De afgelopen 2 maanden heb ik op een schapen boerderij nabij Buckland gewerkt in het zuidoosten van Tasmanië. Ik hielp hier ongeveer 6 dagen in de week 4 tot 6 uur per dag mee in het dagelijkse leven in het hotel wat de twee landeigenaren runnen in een oud landhuis wat is gebouwd begin 1800. Ik deelde het huis voor de helpers ‘de sheares quarters’ met nog twee Japanse meiden. Dit was vooral aan het begin even wennen aangezien ze beide voornamelijk Japans spraken. Ik sliep naast de sheares quarters in een oude Caravan. Dit was nog wel eens frisjes voornamelijk met de nachtelijke vorst(koudste nacht was -8!!). Gelukkig had ik een erg warm deken en was het voornamelijk moeilijk om s ‘morgens uit bed te komen haha. Naast mijn taken in het hotel was ik veel buiten op het land of rondom het huis te vinden waar ik samen met Julian of alleen aan een van zijn vele projecten werkten. Zo heb ik onder andere een volledig functionerende buiten wc gemaakt en heb ik een hout kachel geïnstalleerd in de serre van het huis. Ook gingen we geregeld samen met boer ‘Greg’ gewapend met een kettingzaag en klief bijlen het bos in opzoek naar nieuw haard hout. Er gaat namelijk nogal wat hout doorheen wil je zo’n oud huis warm houden. Mijn vrije dagen heb ik goed besteed door er op uit te trekken onder andere naar Maria Island, Freycinet national park waar ik onder andere wineglass bay heb bezocht en nog een heel aantal andere dag of multi dag tripjes. Uiteindelijk heb ik in totaal 46 dagen gemaakt van de in totaal 88 dagen die ik nodig heb om later dit jaar mijn tweede working holiday visa aan te kunnen vragen. Hiervoor moet je minimaal 3 maanden(88 dagen in totaal) hebben gewerkt in een specifieke industrie in een aangewezen gebied of regio. Afgelopen donderdag heb ik na Julian en Chaxi te hebben bedankt voor hun goede zorgen en afscheid te hebben genomen mijn weg langs de oost kust verder vervolgd op weg naar Devonport waar ik zaterdag de ferry terug naar Melbourne heb genomen. Ik heb onderweg onder andere de Bay of fires en Mount William national park bezocht.

Momenteel ben ik in Melbourne en verblijf ik bij mijn neef Niels die in Melbourne studeert. Vanavond gaan we samen met Job mijn andere neef die ook in Melbourne studeert naar een lokale footy wedstrijd en daarna nog ergens een hapje eten in de stad. Het plan is om tot woensdag ochtend in Melbourne te blijven waarna ik via de great ocean road langzaam mijn weg zal maken richting Mt.buller waar ik vanaf volgende week zondag zal starten met mijn nieuwe avontuur als Ski instructeur maar hier in een volgend verslag meer over. Voor nu iedereen nog succes met de laatste loodjes, geniet van de zomer en tot de volgende…

  • 14 Juni 2015 - 10:05

    Lisanne:

    Super leuk! Ik kijk al uit naar de skifoto's :)

    Na dit verslag te hebben gelezen heb ik dus echt geen zin meer om te leren.... Laatste loodjes! Ruilen?

  • 14 Juni 2015 - 10:36

    Jacinta:

    Wat een mooie verhalen!
    Je geniet flink zo te lezen.
    Leuk om mee te genieten.

  • 19 Juni 2015 - 20:09

    Babs:

    Hoi Erik,
    Top zoals jij het daar hebt! Als je ooit weer in NL bent, dan ben je van alle markten thuis.
    Geniet er verder van en alle succes in de sneeuw.
    Groetjes,
    Erik, Babs & Ruud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 24 Nov. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 9425

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 20 Januari 2016

Backpacken in Nieuw Zeeland

01 Januari 2016 - 01 Januari 2016

Australië jaar 2

12 December 2014 - 12 December 2015

Backpacken in Australië

02 December 2014 - 11 December 2014

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: