Eerste weken Australië - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu Eerste weken Australië - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Erik Smeets - WaarBenJij.nu

Eerste weken Australië

Door: Erik Smeets

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 Januari 2015 | Australië, Port Macquarie

Het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog dus ik zal maar beginnen waar ik gebleven was. Na een reis van 21 uur vanaf Bangkok naar Sydney werd ik opgehaald door Angela vanaf Sydney Airport. Angela was een van mijn mede reis genoten tijdens mijn reis door zuidelijk Afrika afgelopen zomer. Ik heb het weekend bij haar en haar flatgenoot doorgebracht, al mijn was van Thailand gedaan ,heerlijk tot rust gekomen, een aantal belangrijke zaken geregeld zoals bankrekening en Australische sim kaart en wat kleine uitstapjes gemaakt.

Maandag 15 December ben ik vroeg verder gereisd met de trein naar Gerringong voor een sollicitatie gesprek bij het bedrijf Lands edge. Tijdens de treinreis op aanraden van Joep aan de linker kant gaan zitten. Onderweg al knikkebollend genoten van het geweldige uitzicht over het Australische Landschap. Het Sollicitatie gesprek verliep boven verwachting goed en na het gesprek werd mij door Christine aangeboden om een paar nachten bij haar door te brengen om al eens wat rond te snuffelen bij de eerste programma’s. Christine moest s’middags werken dus voor de lunch dropte ze mij eerst nog even snel af bij haar thuis. Wat een geweldig huis, nog geen 200 meter van het strand vandaan en als achtertuin een groot Lagoon. Na eerst wat gegeten te hebben de kajak gepakt en naar de andere kant van het Lagoon gepeddeld en het strand een keer op en neer hardgelopen. Omdat het nog vroeg in de middag was en ik nog boodschappen moest doen besloten om een stukje te gaan fietsen. Christine zei dat ze op het strand om de hoek surf les moest geven dus ik dacht voor dat ik boodschappen doe eerst daar eens een kijkje nemen. Ik als stomme Hollander natuurlijk vergeten dat om de hoek hier een hele andere betekenis heeft dan thuis het strand lag namelijk 6 kilometer verderop maar op een fiets zonder achterrem, met maar 2 versnellingen en een loszittend voorwiel toch de tocht gemaakt. De rest van de week heb ik verschillende wandelingen gemaakt in onderandere het Minnamurra rainforest en Barren grounds natural reserve, mijn eerste surf golven gepakt wat nog flink tegen viel en 1 surf programma mee gedraaid. Helaas het kajak programma gemist omdat mij de verkeerde tijd was door gegeven.

Na een week heerlijk genoten te hebben in Gerringong en langzaamaan gewent te zijn aan het Australische ritme op maandag 22 December vroeg de trein terug genomen richting Sydney om nog 2 dagen getraind te worden als Lodge Manager voor de groepsaccommodatie van Lands edge in Chowder bay. Na ingewerkt te zijn en een hoop informatie vergaard te hebben op 24 December met het openbaar vervoer naar Bondi Beach gereisd. Hier heb ik onder andere met Rutger(een oud studie genoot van de Fontys)mijn kerst en oud en nieuw doorgebracht in het hostel Surfside. Het Hostel was een behoorlijk party hostel waardoor kerst voor mij niet echt als kerst aanvoelde(mede ook dankzij de temperaturen). Alles draaide namelijk om alcohol en zat worden maar het was wel heel gezellig. Op 26 December naar de start geweest van de zeilwedstrijd Sydney harbour – Hobart. Behoorlijk spectaculair om de zeilboten de haven uit te zien racen. De rest van de week veel tijd rond gebracht op en rond Bondi beach en een aantal surfjes gewaagt. Op Oudjaar rond 11 uur vertrokken richting het Centrum om een goed plekje te bemachtigen voor het vuurwerk. Uit eindelijk rond 13.00 een plek gevonden naast het Opera house. Geweldig goede plek met uitzicht op de Harbour bridge en daarna was het wachten geblazen met weinig schaduw maar wel met een hoop gezelligheid. Om 00.00 werden we beloond met een geweldige vuurwerkshow wat het de moeite van het wachten zeker waard maakte.

2 januari uitgecheckt uit het hostel om eerst nog de vismarkt van Sydney te bezoeken die uiteindelijk behoorlijk tegenviel kwa grootte. Rond 15.00 verder gereden richting de Blue Mountains samen met Rutger(Rutger heeft een eigen auto met de naam Tanya uit 1987). Na aangekomen te zijn in de Blue Mountains besloten om de nacht rond te brengen bij de Wentworth Falls. Na een geweldige zonsondergang en nog wat gezelligheid met andere backpackers op de parkeerplaats heerlijk mijn slaapzak in gekropen voor mijn eerste nacht onder de Australische sterren. Vroeg gewekt door de Australische zon waarna we na ontbeten te hebben om 06.00 starten aan een 4 uur durende wandeling in de vallei en bij de watervallen waarin we onderweg nog heerlijk gedouched hebben. Hierna zijn we door gereden richting de Three Sisters waarna we besloten om door te rijden richting de kust omdat de volgende dag hevige onweersbuien voorspeld werden. Onderweg nog gestopt bij verschillende uitkijkpunten en de 200000 kilometer gehaald op de teller!! Tegen het einde van de middag een plekje gezocht voor de nacht wat uiteindelijk Avoca beach zou worden. Hier eerst gebruikgemaakt van een openbare BBQ en na het avond eten onszelf heerlijk opgefrist in de zee.

Vanmorgen de dag begonnen met een goede hardloop sessie over het strand om vervolgens na het ontbijt door te reiden richting Port Macquaire een tocht van ongeveer 400 kilometer waar we na verschillende stops onderweg in de loop van de middag aankwamen. Na eerst een hostel gezocht te hebben heerlijk gerelaxed aan het zwembad.

De komende twee weken zal ik waarschijnlijk langs de kust omhoog rijden samen met Rutger. 18 Januari begin ik met werken voor Lands Edge. Tot eind Februari zal ik alleen Lodge manager zijn in Chowder bay maar in maart zal ik ook een aantal kampen draaien als Group leader(buitensport instructeur). Ik zal tot ongeveer eind maart werkzaam zijn voor Lands Edge en daarna is nu het plan om richting het zuiden te rijden. Voor degene die zich afvragen wat Lodge Manager inhoud. Ik zal verantwoordelijk zijn voor de groepsaccommodatie met in totaal 40 bedden. Mijn taken zullen per groep verschillen maar zal voornamelijk het schoonhouden van de accommodatie zijn. Maar mogelijk ook boodschappen halen, klaar maken van het eten en waarschijnlijk nog een aantal taken die ik nu nog niet precies weet.

Iedereen nog een gelukkig nieuw jaar en de beste wensen voor 2015!


Erik

  • 04 Januari 2015 - 16:34

    Babs Haag:

    Hoi Erik,

    Ook van ons een heel goed en avontuurlijk 2015 toegewenst! En met de avonturen tot nu toe zit het zeker wel goed! Geweldig en geniet ervan, zeker nu je ook weet dat je voor een aantal weken een baan hebt.

    Veel groetjes van Ruud, Erik & Babs.


  • 04 Januari 2015 - 23:46

    Michel, Charlotte, Lars & Milou:

    Ha Erik!
    Happy New Year 2U2! Mooie verhalen en avonturen die je beleeft; we genieten er van en beleven Australië daardoor een klein beetje opnieuw. Wij net terug van wintersport in Oostenrijk; gelukkig mét sneeuw ...! Geniet nog even van je vrije tijd en zet 'em op als Manager & Group Leader!!!
    Groeten, MCLM

  • 13 Januari 2015 - 09:07

    Jacinta:

    Hoi Erik, je bent allang jarig in Australië maar hier in NL begint je verjaardag net.
    Dus vanaf de ontbijttafel: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 24 Nov. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9438

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 20 Januari 2016

Backpacken in Nieuw Zeeland

01 Januari 2016 - 01 Januari 2016

Australië jaar 2

12 December 2014 - 12 December 2015

Backpacken in Australië

02 December 2014 - 11 December 2014

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: