Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Erik Smeets - WaarBenJij.nu Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Samphanthawong, Thailand van Erik Smeets - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Thailand

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 December 2014 | Thailand, Samphanthawong

Na een vlucht van ongeveer 12 uur op 3 December 6.45 lokale tijd aangekomen in Bangkok. De afgelopen 3 dagen hebben ik op verschillende manieren Bangkok verkend. Zo begon ik ongeveer 2 uur na aankomst in het hostel met een bike tour door de minder touristische straten van bangkok van ongeveer 20 kilometer. Na een tijdje gefietst te hebben door de drukke hectische straten en smalle tussen straatjes van bangkok zijn we met een pondje de rivier over gestoken naar Phra Pradaeng Sumit Prakan. In tegenstelling tot Bangkok heerst er in dit mangrove bos niets anders dan rust. Toch gek dat je met alleen het over steken van een rivier in een totaal andere wereld terecht komt. Na afsluiting van de bike tour via de sky train terug naar het hostel om vroeg onder de veren te kruipen want na meer dan 30 uur wakker te zijn geweest begon de vermoeidheid toch echt in te treden.

De volgende dag had ik weer een druk programma zo heb ik smorgens per boot de backwaters van Bangkok verkend. Na eerst vol gas over het drukke grote kanaal te zijn gevaren gingen we al vrij snel richting de rustige kanalen omgeven door huizen op palen. Mooi om te zien hoe families hier al jaren in het zelfde huis wonen en zo het moeras weten te trotseren. Onderweg verschillende drijvende keukens en marktjes tegen gekomen(Thaise koken namelijk bijna nooit). Ook zijn we langs geweest bij een grote Tempel en een bloemen kwekerij welke de meest uiteen lopende kleuren bevatte. S'middags heb ik het Grand Palace, Wat Pho en Wat Arun bezocht. Vooral het Grand Palace was voor mij iets te toeristisch maar ik had het niet willen missen. Wat een ongelofelijk mooie gebouwen.

Vandaag ben ik te voet Bangkok ingetrokken. wat gelijk opviel was dat bijna iedereen op straat een geel T-shirt droeg. Dit was ter ere van de geboorte dag van de huidige koning Rama IX. Op verschillende plekken in de stad werd dit groots gevierd. Ook bij veel tempels was het goed te merken aangezien veel thaise deze vrije dag aangrepen om een offer tr brengen en te bidden. Naast de rust in verschillende tempels zoals Wat traimit, Golden mountain en Wat Suthat opgezocht te hebben ook de sfeer van Chinatown geproefd.

Momenteel zit ik nog even rustig bij het hostel even bij te komen van vandaag en alle spullen te pakken voor de komende dagen. De komende dagen zal het avontuur namelijk verder gaan in de jungle van Umphang.

Oja en om jullie niet al te jaloers te maken het is hier momenteel ongeveer 30 graden, bewolkt maar erg vochtig warm dus lekker zweten geblazen ;)

• 05 December 2014 - 15:46

Brigitte:

Mooi verslag Erik!! Ben wel jaloers op je, wat een mooie ervaring en wat heb je al veel gedaan. Geniet van je jungletocht! Keep it safe and sound. Groet

• 05 December 2014 - 16:39

Diana, Frank En De Rest:

Hoi Erik,

Leuk om je belevenissen te lezen. Zo te lezen gaat het goed en heb je het erg naar je zin.
    Wat betreft die temperatuur: alleen Frank zal jaloers zijn, want wij houden toch ook wel van de winter :). Het heeft hier twee dagen licht gevroren, dus wat dat betreft een groot verschil. Nu is het weer boven 0.
    Wij vieren vanavond Sinterklaas en zullen een glaasje op je drinken.
    Heel veel plezier in de jungle. Het zal een hele belevenis zijn.

Groeten van ons allemaal (en Sinterklaas, ha, ha).

• 05 December 2014 - 17:30

Gabbers:

Heerlijk klinkt dat allemaal! Geniet ervan en leuk om te lezen! Groetjes van de Gabbers